GS Storstädning bild4

Storstädning

Vår, Höst och Vinter är perfekta tidpunkter för att kombinera vår regelbundna städning med en noggrann storstädning. Grand Service hjälper dig med djuprengöring av ditt hem, och vi rekommenderar att detta görs två till tre gånger om året. Vår storstädning riktar sig till områden som inte ingår i den vanliga städningen. Resultatet är ett fräscht och skinande rent hem som ger dig en trevlig boost inför högtider och andra speciella tillfällen. Låt Grand Service ta hand om din storstädning och ge ditt hem det nödvändiga lyftet när det behövs. Kontakta oss idag för en renare och trevligare bostad.

VÅR VISION

  • Vår vision är att alla förtjänar en ren, hygienisk och hälsosam miljö. Vi vill tillhandahålla högkvalitativa städtjänster till våra kunder. Våra kunder och medarbetare är kärnan av vår verksamhet och vi strävar alltid efter nöjda kunder såväl som nöjda och stolta medarbetare.

VÅRT MÅL

  • Vi strävar efter att vara det ledande städföretaget som alltid levererar högkvalitativa städtjänster med fokus på miljö, trivsel och kundnöjdhet. Varje dag skall vi förbättra välbefinnandet och öka livskvalitén hos våra medarbetare och kunder.

VÅRA LEDORD

  • Kundnytta
  • Serviceanda
  • Teamwork
  • Öppenhet

VI GARANTERAR

  • Grand Service har stor kunskap och erfarenhet inom lokalvård. Vi tar vara på våra kunder genom tätt samarbete. På så sätt lär vi känna våra kunder bättre och kan uppfylla deras behov och önskemål på bästa sätt.
  • Kvalitetssäker städning, Grand Service är ett noggrant städföretag som varit verksamma i över 30 år.
  • Du kan alltid kontakta oss om du av någon anledning inte är nöjda med våra städtjänster. Vi kommer tillbaka och rengör de specifika områdena som du inte är nöjd med.
  • Grand Service tycker det är en självklarhet att erbjuda bra arbetsförhållanden till vår personal. All vår personal har kollektivavtal hos Almega och är fullt försäkrade under arbetstid.

DETTA INGÅR I GRAND SERVICE STORSTÄDNING

    • ALLA RUM

      • Avtorkning av garderober, skåp och lådor såväl in- som utvändigt (dock endast invändigt om det är tomt)
      • Rengöring av golv, socklar, lister, dörrar, dörrkarmar och fönsterbrädor
      • Rengöring av element, fram- och baksida
      • Rengöring av klädkammare inklusive avtorkning av hyllor (dock endast invändigt om det är tomt)
      • Avtorkning av elskåp, vägguttag och strömbrytare
      • Rengöring av ventil (ej inuti)
      • Väggar och tak dammas av och eventuellt spindelnät tas bort
      • Avtorkning av trösklar
      • Möbler, fria ytor avtorkas och dammas. Mjuka möbler och mattor dammsugs
    • KÖK.

      • Rengöring av spis, ugn, värmeskåp och galler (rengöring av plåtar ingår ej)
      • Spisen dras fram om möjligt och ytan bakom rengörs
      • Rengöring av kyl och frys in- och utvändigt, även under om möjligt (dock endast invändigt om det är tomt och avfrostat)
      • Rengöring av köksfläkt, arbetsbänkar och diskbänk, ventil (ej inuti)
      • Rengöring av diskmaskin in- och utvändigt (ej bakom, och invändigt endast om det är tomt)
      • Avtorkning av köksskåp, lådor och luckor (endast invändigt om det är tomt, gäller också besticklådor)
      • Rengöring av fast belysning
      • Rengöring av ventil (ej inuti)
      • Rengöring av golv, socklar, lister och dörrpartier
      • Rengöring av element, fram- och baksida
    • BADRUM, TOALETT & TVÄTTSTUGA

      • Rengöring/avkalkning av kakel och klinker
      • Avtorkning av väggar
      • Rengöring av toalettstol och tvättställ
      • Rengöring av badkar in- och utvändigt. (Om rengöring under badkar önskas ska front till badkar/jacuzzi demonteras och monteras av kunden)
      • Rengöring av fast belysning
      • Rengöring av golv, socklar, lister och dörrpartier
      • Avtorkning av badrumsskåp samt putsning av speglar. Invändigt endast om skåpet är tomt
      • Rengöring av bidé
      • Avtorkning av rör
      • Rengöring av tvättmaskin/torktumlare in- och utvändigt samt bakom om möjligt. Invändigt endast om det är tomt
      • Rengöring av ventil, (yttre del, ej inuti)
      • Rengöring av element, fram- och baksida
      • Rengöring av golvbrunn ut- och insida

Saknar du något i ovan lista som du önskar addera till vårt storstäd, vänligen meddela oss dina specifika önskemål så går vi igenom det tillsammans så ser vi till att tillgodose ditt behov på bästa sätt.

MÖJLIGA TILLÄGGSKOSTNADER​ & ÖVRIG INFORMATION

  • Skulle bostaden vara hårt nedsmutsad kan städningen inte utföras till det avtalade priset. Kunden blir då informerad om tilläggskostnaden för godkännande. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städningen enbart att utföras i det antal timmar som ingår i det avtalade priset.
  • Om husdjur/pälsdjur har hållits i bostaden kan extra avgift tillkomma (beroende på nedsmutsning).
  • Priserna gäller under dagtid innan kl. 17:00. Vid helg-, natt- och kvällspass tillkommer ett extra pristillägg, för mer info ring eller mejla oss
  • Avboka minst 10 dagar innan bokad tid, annars debiteras minimipriset (2 timmar)
  • Eventuella synpunkter på städningen ska meddelas senast 48 timmar efter utförandedatum.
  • Vi kommer tillbaka inom tre arbetsdagar och åtgärdar de problem som kan uppstå.

SKICKA DIN FÖRFRÅGAN HÄR:

    • DJURVÄNLIGA

      Enbart djurvänliga rengöringsmedel eftersom ditt husdjur är en uppskattad familjemedlem.

    • PUNKTLIGHET

      Din tid är viktig för oss. Vi tillhandahåller alltid våra tjänster på utsatt tid.

VANLIGA FRÅGOR

  • Vad händer om kunden glömmer att lämna nyckel eller att vara på plats som vi hade kommit överens?

    Om våra medarbetare inte kan utföra sitt jobb p.g.a. kundens fel, måste vi ta betalt för medarbetarnas förlorade arbetstid. Vi debiterar minst 2 timmars arbetstid.

  • Har Grand Service städgaranti?

    Ja, Grand Service har städgaranti, det innebär att vi tar hela ansvaret för att städningen går korrekt till.

  • Vad borde jag tänka på inför storstädningen?

    Vänligen gör följande innan storstädningen:

    • Om ni vill att vi rengör bakom kyl, frys, spis och tvättmaskinen vänligen dra ut vitvarorna från väggen.
  • Hur lång tid innan måste jag avboka en städning?

    Du måste avboka städningen minst 10 dagar innan själva städtillfället, om avbokningen sker efter debiteras man minimipriset (2 timmar).

  • Vem ansvarar för städmaterial?

    Grand Service står inte för städmaterial utan kunden står för städmaterial samt en fungerande dammsugare och dylikt. Mejla oss gärna om ni har frågor.

  • Hur betalar jag?

    Du betalar din räkning enkelt med digital faktura i efterskott, i fakturan så är redan RUT-avdraget reducerad (observera att detta endast gäller privatpersoner).

  • Om RUT-avdrag

    Tack vare skatteavdraget för hushållsnära tjänster kan våra privata kunder dra av halva arbetskostnaden och därmed betala halva priset. Detta innebär att du betalar 50% av arbetskostnaden direkt på fakturan. Grand Service sköter om hela administrationsprocessen med Skatteverket. Läs mer om RUT-avdrag här.

  • Har Grand Service kollektivavtal och försäkring?

    • Vi på Grand Service erbjuder bra arbetsförhållanden genom att ha kollektivavtal för all vår personal.
    • Grand Service har ansvarsförsäkring så du behöver inte oroa dig för ditt hem, kontor eller lokal om en olycka skulle ske. Alla våra lokalvårdare är försäkrade under arbetstid samt till och från jobbet.